WEB DIZAJN
Što je Web?
Web je jedan od servisa Interneta, koji služi za prezentaciju internetskih stranica pomoću HTTP/HTTPS protokola. Usporedbe radi još neki poznatiji internetski servisi su elektronička pošta i FTP, ali i ssh, IRC i još neki.
Što je web dizajn?
Web dizajn je vrsta dizajna, u mnogim segmentima srodna grafičkom dizajnu – također kombinira tipografiju, ilustraciju, fotografiju, multimediju, te, kao i u grafičkom dizajnu poruku je potrebno oblikovati tako da je prepoznatljiva i razumljiva namijenjenoj publici. No, bitna značajka koja web dizajn distancira od grafičkog dizajna jest u izvedbenom dijelu: osim što je potrebno poznavati tehničku prirodu Interneta, web dizajn je specifičan zbog svoje dinamičke strukture: web stranice su “žive”, granaju se i neprestano obnavljaju.
Što je Laravel?
Laravel je open-source web framework. Baziran je na PHP-u, odnosno Simfony framework-u. Razvio ga je Taylor Otwell sa ciljem razvoja web aplikacija prateći model–view–controller (MVC) arhitekturu. Smatra se jednim od najpopularnijih PHP framework-a. Cijeli izvorni kod Laravel-a se nalazi na GitHub-u pod MIT licencom.
Što znači PHP?
PHP (skraćenica za PHP: Hypertext Preprocessor) je popularan open source skriptni jezik namjenjen za web development.Vrlo ga je lako umetnuti u HTML i tom simbiozom dobiti dinamički kreirane web stranice.
Razlikuje se od klijentskih skriptnih jezika poput JavaScripta jer se izvršava na poslužitelju. Rezultat izvršavanja je HTML kod koji se šalje browseru kojeg razumije bez potrebe za bilo kakvim nadogradnjama.
Što znači B2B?
B2B je skraćenica pojma Business-to-business (eng.). Označava vrstu elektroničkog poslovanja koje je okrenuto razmjeni roba, servisa i usluga između organizacija. Pojam B2B internetskog saveza obilježava formalni kooperativni odnos dvije ili više organizacija koje dijele resurse (informacije, dobra, usluge ili investicije).
Što je CRM sustav?
CRM, odnosno Customer Relationship Management je poslovna strategija tvrtke, osmišljena da bi se smanjili troškovi, povećala profitabilnost, zadovoljstvo kupaca, odanost i zalaganje. CRM objedinjuje podatke iz svih izvora podataka unutar organizacije, ali i izvan organizacije, kako bi dobili jedan cjelovit pogled na svakog kupca u stvarnom vremenu. To omogućuje organizaciji brže donošenje odluka, ciljani marketing za strategiju natjecateljskog pozicioniranja na tržištu.
Što znači HTML?
HTML je kratica za HyperText Markup Language, što znači prezentacijski jezik za izradu web stranica. Hipertekst dokument stvara se pomoću HTML jezika. HTML jezikom oblikuje se sadržaj i stvaraju se hiperveze hipertext dokumenta. HTML je jednostavan za uporabu i lako se uči, što je jedan od razloga njegove opće prihvaćenosti i popularnosti. Svoju raširenost zahvaljuje jednostavnosti i tome što je od početka bio zamišljen kao besplatan i tako dostupan svima.
Što je wordpress?
WordPress je open source Content Management System (CMS), često se koristi kao aplikacija za objavljivanje bloga, poduprt PHP-om i MySQL-om. WordPress ima mnoge značajke, uključujući plug-in arhitekturu i sustav predložaka. WordPress se koristi na više od 13% od 1.000.000 najvećih web stranica, WordPress je najpopularniji CMS u upotrebi danas. WordPress je prvi put objavljen 27. svibnja 2003. Objavio ga je Matt Mullenweg. Od kolovoza 2010, verzija 3.0 je preuzeta više od 12,5 milijuna puta.
Što je web stranica?
Web-stranica je web dokument pogodan za World Wide Web i internetski preglednik. Internetski preglednik prikazuje web-stranicu na monitoru ili mobitelima. Web-stranica je ono što se prikazuje, ali termin označava i datoteku, često napisanu HTML kodom ili sličnim markup jezikom, čija je glavna funkcija osigurati hypertext koji će navigirati prema ostalim web stranicama preko linkova. Web preglednici upravljaju web resursima centriranim oko zapisane web-stranice, poput style sheet-ova, skripti i slika, da bi prikazali web stranicu.
E-trgovina
E-commerce ili hrv. elektronička trgovina omogućuje kao sastavni dio elektroničkog poslovanja na E-tržištu svojim internetskim posjetiteljima tj. kupcu naručivanje proizvoda putem Interneta. Kupovanje preko Interneta može biti najbrži i često najjeftiniji način kupovine određenog proizvoda. Trgovina putem interneta se smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova.
Što su web aplikacije?
Web aplikacije su otvoreni ili zatvoreni sustavi upravljanja sadržajem važnim za vaše poslovanje. To mogu biti “jednostavne” web shop aplikacije, sustavi za upravaljanje sadržajem (CMS), knjigovodstveni sustavi ili specijalizirani sustavi upravljanja i kontrole kompletnog procesa organizacije proizvodnje u najrazličitijim poslovnim granama.
Što je responzivni dizajn?
Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana. Takve stranice vam omogućavaju dobro korisničko iskustvo, bez obzira na uređaj koji koristite za pregledavanje. Umjesto da razvijate zasebnu, mobilnu verziju stranica, koristite li responzivne tehnike, vaše stranice će se automatski prilagoditi rezoluciji.
Koliko traje izrada web stranice?
Vrijeme potrebno za izradu web stranice direktno ovisi o dizajnerskim i funkcionalnim potrebama korisnika, te o količini sadržaja koji se postavlja on-line.
Jednostavne informativne web stranice moguće je završiti unutar nekoliko dana, dok su za kompleksna rješenja poput web-shopova ili CRM sustava ponekad potrebni tjedni, pa i mjeseci.
SEO optimizacija
Ovisno o potrebama klijenata, i specifikacije same stranice možemo Vam omogućiti da sami ažurirate sadržaje na stranici, ili ažuriranja i nadogradnje prepustite nama.
2D i 3D
Što je dizajn?
Dizajn je primjenjena umjetnost i ova riječ je prvo bila korištena kao izraz za stvaranje arhitektonskog plana kroz iterativni proces skica i maketa. Riječ ”Dizajn“ dolazi od engleske riječi Design, a znači crtež ili skica, neka ideja izražena crtežom. Jednostavno rečeno, dizajn je umjetničko oblikovanje predmeta za upotrebu. U svakodnevnom životu dizajn je prisutan svuda oko nas, a da često nismo ni svjesni. Danas ova riječ koristi se za mnoga polja i njezino značenje obično označava finalizirani plan rada ili krajnji ishod provođenje nekog plana. U običnoj primjeni riječ dizajn obuhvaća sve industrijske predmete masovne proizvodnje i maloserijske proizvode, namještaj, odjeću, grafički izgled stranica magazina, izgled korisničkog zaslona na računalu.
Adobe kreativni alati
Photoshop je grafički alat i kompjuterski program (software) koji se koristi za stvaranje i obrađivanje slika, crteža, gifova, video klipova itd. Operativni sistemi na kojima se može koristi photoshop su: Windows xp, vista, 7, 8 , 8.1 i Apple (Mac) sve verzije. Kompanija koja je zaslužna za photoshop zove se Adobe.
Rhinoceros
Softver za modeliranje objekata i predmeta. Mnogi griješe uspoređujući ga sa 3ds max-om, mayom i sličnim softverima, ali rhino prije spada u skupinu CAM/CAD programa.
Lightwave
Lightwave 3D je visoko profesionalna alatka, sa minimalnim hardverskim zahtjevima, brza i jednostavna za korištenje. Lightwave je program izbora bilo da se bavite animacijom i treba vam brz, pouzdan, fleksibilan i moćan alat koji može vaše želje i ideje materijalizirati u baš onakvom obliku kakav vi želite, ili se želite baviti samo 3D grafikom, ili samo modeliranjem. Od samih svojih početaka Lightwave je važio za program koji na najbrži način pretvara trodimenzionalne scene u dvodimenzionalnu sliku ili animaciju (proces poznat pod imenom rendering).
3D StudioMax
3D Studio Max je profesionalni 3D računalni grafički program, za izradu 3D animacija, modela, igara i slika. Softver posjeduje sposobnosti modeliranja, i felksibilne plugine te se koristi na Windows platformi. Često je korišten u razvoju video igara, TV reklama i arhitektonskih vizualizacija. Također je korišten za filmske efekte i vizualizacije.
Tko je Maya koju svi spominju?
Autodesk Maya je 3D računalni grafički softver kompatibilan sa Windows, macOS i Linux platformama. Koristi se za izradu 3D aplikacija kao što su video igre, TV serije, animirane serije i slični vizualni efekti.
Što je renderiranje?
Završni proces pretvaranja 3D modela u dvodimenzionalnu sliku naziva se renderiranje. To je proces koji pretvara 3D model, kompletnu scenu ili animaciju u 2D sliku simulirajući zrake svjetlosti. Obuhvaća široko područje primjene: arhitektura, računalne igre, simulatori, filmska industrija i specijalni efekti. Svako ovo područje zahtijeva svoje algoritme, mogućnosti i tehnike prikaza. S obzirom na zahtjeve tržišta, razvijaju se različite varijante pogona (eng. engine) za renderiranje.
Što je grafički dizajn?
Grafički dizajn je vrsta primijenjene umjetnosti koja najčešće uključuje kombiniranje tipografije, ilustracije, fotografije i tiska, kako bi se vizualnom komunikacijom prenijela neka ideja ili poruka, u svrhu informiranja, uvjeravanja ili educiranja.
Kakve grafičke usluge nudi Culex?
Culex radi gotovo sve što vam treba. Od modeliranja i animiranja modela, do ispravki u Photoshopu, izrade logo otisaka, dizajniranja posjetnica, dizajn eksterijera i interijera. Kako se bavimo i virtualnom stvarnosti, u mogućnosti smo prebaciti 3D modele (razne objekte, kuće, stanove, poslovne prostore) u VR, kako bi isti bili gledljivi i dostupni na headsetu virtualne stvarnosti.
Radite li dizajn ambalaže?
Da, u Culexu možemo raditi i dizajn razne ambalaže npr. plastika, karton, papir, metal i slično. Napomena: Culex d.o.o. ne tiska materijale. Pripremamo dizajn i grafiku pred tisak, ali sam tisak ne vršimo.
Što ako nisam zadovoljan dizajnom?
Gotovo je nemoguće da dođe do nezadovoljstva klijenta, jer je isti upoznat sa procesom dizajna, te u suradnji sa dizajnerima određuje smjernice u kojima se dizajn odvija.
360°
Kako mogu napraviti 360° video ili fotografije svog objekta/posla?
360° snimanje i fotografiranje radi se posebnim vrstama kamera, koje bilježe cijeli prostor oko sebe. Culex d.o.o. u svojoj ponudi ima snimanje 360° fotografija i videa prema zahtjevima klijenata, a također radimo i post-produkciju istih sadržaja.
Mogu li takve fotografije (360) koristiti ili mi treba isključivo VR headset?
Ovakve fotografije i videe možete vidjeti na svom telefonu ili računalu, ali je dojam neusporedivo bolji ako se gleda uz pomoć nekog VR headseta. Također moguća je implementacija 360 sadržaja na vašu web adresu, kako bi sadržaj bio dostupan i širokom krugu ljudi.
VIRTUALNA STVARNOST
Što je virtualna stvarnost?
Virtualna stvarnost (VR) je računalno simulirano okruženje koje može simulirati fizičku prisutnost u mjestima u stvarnom svijetu ili u zamišljenim svjetovima. Virtualna stvarnost stvara trodimenzionalnu sliku koja okružuje korisnika i time mu daje potpuni doživljaj nekog mjesta ili situacije.
Što je VR headset?
VR headset je uređaj, odnosno HMD, koji korisniku omogućuje predodžbu virtualne realnosti. Sastoji se najčešće od 2 displeja koji nam dostavljaju sliku virtualne realnosti. Često su korišteni u svijetu igara, ali se koriste i u ostalim poljima kao što su znanost, medicina, edukacija i slično.
Proizvođači VR opreme?
Kako virtualna stvarnost doživljava svoj procvat unazad godinu dana, proizvođača je sve više. Neki od istaknutijih proizvođača su svakako HTC i Oculus, koji su i najpoznatiji. Danas je mnogo proizvođača koji proizvode headsete za mobilne telefone (npr. Samsung, Microsoft, Google i mnogi drugi.)
Što znači „virtualna stvarnost“
Virtualna stvarnost znači biti „ubačen“ u računalno simuliran svijet koji se nalazi svuda oko nas (360 stupnjeva), dakle gdje god da se okrenemo vidimo računalnu simulaciju. Zanimljivo je što headseti prate pokrete i prema tim pokretima određuje koji dio simulacije gledamo, te se isti taj dio nama prikazuje uz pomoć headseta.
Cijena VR opreme?
Ovisno o proizvođaču i modelu samog headseta, cijena može varirati između nekoliko desetaka dolara za Cardboard i slične, osnovne modele, pa do 800 dolara koliko košta HTC Vive ili Oculus Rift.
Kako radi praćenje headseta?
Unutar virtualne stvarnosti postoji nekoliko sustava za praćenje. Neki funkcioniraju na principu infra-crvenih zraka, koji kreiraju virtualni prostor te se uz pomoć te mreže određuje pozicija, dok neke funkcioniraju uz pomoć raznih kamerica koje određuju poziciju. Telefonski headsetovi se orjentiraju uz pomoć senzora u telefonima. U posljednje vrijeme radi se na razvoju inside-out praćenja, te bi taj standard trebao postati standardan.
Može li mi VR štetiti?
Unutar virtualne stvarnosti korisnik može gotovo sve što zamisli. Od igranja raznih interaktivnih igara, do raznih znanstvenih i medicinskih simulacija, rade se aplikacije koje zamjenjuju muzeje ili aplikacije za osposobljavanje vatrogasaca za krizne situacije i slično. Mogućnosti su neograničene, a svaki dan na tržište izađe nešto novo i zanimljivo.
Kako se razvijaju aplikacije za VR?
Svaka VR aplikacije je individualna i razvija se u skladu sa potrebama. Ovisno o potrebama, koriste se različite tehnike dizajniranja i oblikovanja. Posebnost VR-a je to što se razvija za cijelo vidno polje, dakle za 360 stupnjeva, pa se velika pozornost posvećuje detaljima i doživljaju prostora. VR aplikacija može biti npr. izmodelirana nekretnina, kako bi kupac/korisnik dobio bolji dojam dizajna i prostora uz pomoć VR headseta, ili kompletna interaktivna igra koja se onda i razvija u takvom smjeru.
Koliko vremena je potrebno za izradu VR aplikacije?
Za izradu aplikacije potrebno je vremena ovisno o specifikacijama koje se traže. Jednostavne zahtjeve i projekte u mogućnosti smo riješiti već unutar jednog ili dva dana, dok je za razvoj igrice ili kompleksne aplikacije potrebno i nekoliko tjedana.
Za što sve može poslužiti VR
VR je relativno nova tehnologija, koja zamah doživljava gotovo svaki dan. Primjena je široka, a osim aplikacija i igara može služiti za razne vizualizacije, prikaz prostora, za održavanje raznih konferencija, prikaz 360 videa i fotografija i slično.
Može li VR pomoći poslovanju moje tvrtke?
Naravno, VR ima ogroman potencijal koji je svakog dana veći jer ima sve veći broj korisnika. VR Vam može pomoći u mnogim segmentima i granama poslova kojima se bavite. U posljednje vrijeme arhitektonski uredi, dizajnerski studiji, agencije nekretninama počinju ubacivati multimedijalni 360° sadržaj.
Kako bi klijentima što bolje predočili svoj proizvod, razne agencije i tvrtke rade svoj marketing uz pomoć virtualne stvarnosti, a prema svjedočanstvima, VR ostavlja bolji i kvalitetniji utisak nego drugi oblici oglašavanja i reklame.
Moraju li klijenti imati VR headset da im predstavim proizvod?
Ne, klijentima vašu djelatnost možete predočiti koristeći Vaš VR headset, bilo da imate vlastiti ili unajmljeni. Za potrebe prezentacije optimalni su mobilni VR headseti, koji su lagani, prijenosni i ne moraju imati popratno računalo. Svakom klijentu prezentaciju možete predstaviti na istom kompletu za virtualnu realnost.
Što sve mogu raditi unutar virtualne realnosti?
Unutar virtualne stvarnosti korisnik može gotovo sve što zamisli. Od igranja raznih interaktivnih igara, do raznih znanstvenih i medicinskih simulacija, rade se aplikacije koje zamjenjuju muzeje ili aplikacije za osposobljavanje vatrogasaca za krizne situacije i slično. Mogućnosti su neograničene, a svaki dan na tržište izađe nešto novo i zanimljivo.
Pratite nas: